3 במאי 2014

הוורוד של ראשיד


מלון בקונספט של מוסיקה, בית מגורים של מעצב על וקווים מעוגלים במילנו. כרים ראשיד משאיר אותי פעורת פה כל פעם מחדש. פוסט צבעוני במיוחד

לצעוד על גדות נהר השְפְּרֵה בגרמניה, במקום שפעם הייתה ברלין המזרחית, הוא סוג של חוויה רגועה וקסומה המהולה ברחשי היסטוריה שאי אפשר להתעלם מהם. כל כך שונה מהרוח ששרתה ממש לא מזמן בשנות הקומוניזם. הליכה רגועה מפגישה אותך עם מבנים בארכיטקטורה מודרנית ופסלי ענק, כשלצידם המים השלווים בתוך נוף עירוני.



הבניין התוסס של קוקה קולה:

 
ממש לידו מיצג ענק של מעקות:

 
כשבראש מתנוססת עגלת סופר (למה התכוון המשורר?):



על הגדה נמצא מלון NHOW, הממוקם חמש דקות מ-MTV ברלין ומיוניברסל מיוזיק. חומת ברלין שהפכה למוזיאון חי (ובועט) נמצאת במרחק עשר דקות הליכה. ובליל השפות והמראות שמקיפים אותך לא נותנים לך להרגיש סגירות או ניכור.

מלון NHOW:



חומת ברלין, שהפכה לסוג של מוזיאון:



את NHOW, שעיצב כרים ראשיד, אחד ממעצבי העל של זמננו, אי אפשר לפספס מבחוץ. לעמוד על הגדה ולהביט כלפי מעלה, אל הבניין, לא דומה בכלל למראות של תמונות סטילס שרואים באינטרנט, יפות, איכותיות ומרשימות ככל שיהיו. הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו כשאני מתחת לבניין, הוא איך הוא מחוזק והאם יכול ליפול אי פעם על מי שעובר תחתיו:

 
עיצוב הפנים של המלון הוא שמושך את כולם להיכנס, להעיף מבט ולפעור פה. הקווים הברורים של כרים ראשיד, שפיתת חתימה מודרנית-עתידנית-צבעונית משלו בכל מקום שבו הוא משרבט שרטוט ונותן מידות, נראים בכל פינה.

ככה מקבלים אורחים. דלפק הקבלה ופינת הישיבה לידו:

 
לאונג' אסטרונומי עם עשרות כריות. ספת הישיבה לא נכנסת בפריים אחד מלא של תמונה:

 
חדר האוכל גורם לך לשכוח סולידיות מה היא:

 
הכול גדול, ענק ומרהיב, ולי הרגיש אפילו כלא מציאותי. אבל המציאות של המלון מאוד על הקרקע. ברוח מלונות הקונספט שהגיעה גם אלינו בשנים האחרונות, מדבר המלון הזה בשפת המוסיקה והלייף סטייל. יש בו שני אולפני הקלטות, מנהל מוסיקלי כחלק מהצוות ושירות השאלת גיטרות חשמליות ללא תשלום. תערוכת אמנות מוצגת דרך קבע בלופט בטון, המנוקד בתאורת לד צבעונית מתחלפת. אפילו השירותים, שאליהם כדאי תמיד להיכנס כדי להתרשם עד כמה העיצוב הולך רחוק, הם כמיטב המסורת הראשידית.

עם שירותים כאלה מי בכלל צריך פיפי:

צילומים: לימור קלר

המלון נמצא ב: Stralauer Allee 3 Berlin, Germany  10245

תחנת הרכבת העירונית (S-Bahn) והרכבת התחתית (U-Bahn) וארשאוור שטראסה (Warschauer Straße) נמצאת במרחק של 500 מטר ממנו. אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz) נמצאת במרחק שלוש תחנות נסיעה.

גם הבית של ראשיד נראה פחות או יותר כך, עם הוורוד הזה שלא מרפה ממנו ועם שלל הצבעים העזים:



תמונות מכאן.

ראשיד דוגל בעיצוב ש"מחבר אנשים לעולם העכשווי ומשחרר אותם מנוסטלגיה, מסורות ישנות, חוסר משמעות וקיטש". לא חייבים להזדהות עם המחשבות האלה, כי בעיניי לפחות בדיוק אותם דברים שמהם הוא מנסה להשתחרר – הם בעלי המשמעות. ולגבי הקיטש – תחליטו בעצמכם כשאתם רואים את העבודות שלו...

ממש בשבוע שבו ביקרתי בברלין התקיימה תערוכת העיצוב במילנו, וגם שם נראו אותות העיצוב שלו, הפעם במתחם של חברת LG Hausys:


תמונות מכאן.

אל תפספסו גם את האתר של האיש והתופעה. חוויה פילוסופית בפני עצמה, וגם מקום שמוכיח איך שם הופך לגדול הרבה יותר מהאדם עצמו. הכול עם קבלות, כמובן.
 

לימור קלר
מעצבת פנים

בקרו אותי בפייסבוק, בבניין ודיור, באתר האישי www.lkdesign.co.il או ב-Pinterest

 


 

 

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה