1 בדצמבר 2014

רחובות העיצוב של וינה


אם יש משהו שאני אוהבת בחו"ל, זה לגלות את הרחובות הקטנים, את הסמטאות ובתוכם את החנויות שלא כתוב עליהן בשום מדריך ואת בתי הקפה המעוצבים ברישול מכוון. "ללכת לאיבוד" קוראים לזה בהמלצות המסודרות, אבל אני אומרת בואו לא נגזים. לא רוצה ללכת לאיבוד, ועדיף שתהיה תמיד מפה לצידי או מכוון אנושי בעל חוש התמצאות, שיזכיר לי איפה הצפון ואיפה הדרום ומה הקשר שלהם למלון שלי (אצלי קוראים לו "בעל").
 
 בביקור הממש אחרון בווינה סימנו לנו נקודות מעניינות הכרחיות, ואת המסלול ביניהן השארנו לספונטניות, כדי לחוות את העיר, להכיר את המרצפות ואת הספסלים מקרוב ולהביט למקומיים בעיניים (ולעיתים גם לתת להם להוביל אותך לפי המלצות שלהם). מאחר שאני לא בין המתעכבים במוזיאונים (תתביישי לך!) וגם בארמונות של קיסרים מספיק לי המסלול הקצר (איפה האריסטוקרטיה, איפה?!), יצאנו קודם כל אל שוק Naschmarkt:

 
 
בדרך ליעד הבא, שעוברת בחנויות טואלטיקה ובסופרמרקט (כדי להשוות עלויות לארץ, ברור!), נפערו העיניים למראה גינה ציבורית ממוחזרת, שבה משטח העץ הוא המלך הבלתי מעורער:

 
 
 
וינה מתאפיינת בסוג של עילאיות והתנשאות, וכך גם ה- Kärntner Strasseשהוא המקבילה לשאנז אליזה הפריזאי. החנויות במדרחוב הזה מעוצבות עד כדי ליקוק, שאחרי שראית אחת, ראית הכול:

 
אז כיוונו את עצמנו למקום שפוי יותר, Danube shopping center, שבו אפשר למצוא חנויות עממיות יותר (גם אם הן ממותגות, אז מה?) וגם לצלם בלי שיעירו לך שאסור...


 


שם גם גיליתי מכר ותיק שלא צלח בארץ. הסיבוב בחנות היה כל כך קצר ולא מרשים, שהבנתי למה:


 
ההפתעה הוורודה הזאת הייתה הצדקה לכל הנסיעה הזו. קרוואן לממכר קאפקייקס, איך לא חשבו על זה אצלנו?




חנויות עיצוב שובבות כמו BUTLER אוKARE , שאותה אנחנו מכירים מהארץ, נמצאות ברחוב קניות שפוי נוסף, מריה הילפר, ששווה לתור את כולו להשלמת קניות ולשטיפת עיניים כללית:




 
בית שכל חובב אדריכלות, עיצוב ואמנות לא יכול להרשות לעצמו לפספס הוא ה-Hundertwasser. איך הגענו לשם זו באמת שאלה טובה. עלם חמודות מקומי שטייל עם בנו בעגלה הוביל אותנו אחריו עד הבניין, שלידו הוא מתגורר בעצמו, ואז גם התברר שהוא מדען גרמני ברילוקיישן שמגיע מדי פעם לטכניון בחיפה ("מה יש לכם לחפש כאן בקור הזה?!"):

 
את הבניין תכנן אמן ואדריכל אוסטרי-יהודי בשם פרידנסרייך הונדרטוואסר, שתיעב קווים ישרים והיה חסיד של צבעוניות, טבע ואינדיבידואליות. הבית הכולל רצפות עקומות ("רצפה עקומה היא מלודיה לרגליים. רצפה ישרה היא המצאה של אדריכלים") ועצים הצומחים בתוך הבית ושענפיהם מבצבצים מהחלונות. בניין המגורים הזה פרטי לחלוטין ואפשר לראותו אותו מבחוץ בלבד. האוסטרים כבר מצאו דרך לעשות ממנו צימעס ופתחו ממש מולו מיני וילג' קטן וסוחט כספים בדיוק באותו סגנון.

ולסיום, מראה של המלון הבארוקי מהמאה ה-18 שבו שכנו, Pertschy Palais Hotel. ממש במרכז העיר העתיקה, מקום שאפשר לקפוץ אליו באמצע היום, להניח שקיות ולצאת שוב לדרך.


 
אני התאהבתי.

 ---

מפת דרכים:

שוק Naschmarkt נמצא ב-ב-linke wienzeile ופתוח כל יום חוץ משבת אחה"צ וימי א'.

גינת המשטחים נמצאת בדרך משוק Naschmarkt לכיוון הכיכר המרכזית Karlplatz

Danube shopping center הוא מרכז קניות ענק וזול יחסית שנמצא ב- Kagran station(אפשר להגיע אליו בעזרת קו U1 ברכבת התחתית).

Hundertwasser House נמצא ברחוב Kegelgasse בדרך לפארק השעשועים Prater.

מלון Pertschy Palais Hotel נמצא ברחוב Habsburgergasse 5 בצנטרום של הצנטרום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה