20 באפריל 2014

חול המועד בטעם עיצוב

מהצפון ועד הדרום יש מה לעשות בחול המועד פסח: טעימה משבוע העיצוב, הצצה לכפר דרוזי והפרחת השממה בדרום הן הבחירות שלי

חול המועד מוצף בפעילויות לכל המשפחה. לא בטוח שכולם יכולים ליהנות לגמרי מהחופשה, במיוחד אם גם עבודה מציפה אותם, אבל אם בכל זאת יש כוונה להצפין, להדרים או להישאר במרכז, יש כמה מקומות המשלבים עיצוב, כל אחד בדרכו המיוחדת.

בצפון: פסטיבל טעמים

נסרין נבואני, צעירה מהכפר הדרוזי ג'וליס החליטה יחד עם בעלה, כי לעת פרישת הבעל מצה"ל הגיע הזמן ליזום למען פרנסת המשפחה, ועדיף שתהיה זו היא היוזמת, עם תמיכת בעלה. השניים שיפצו את כל חלל המגורים התחתון של ביתם והפכו אותו לארבעה חדרי אירוח. בזאת הוקם הצימר הראשון בכפר ג'וליס, שגם מנוהל על ידי אישה. ואצל הדרוזים זה לא עניין של מה בכך, שכן הקונפליקטים בין הקדמה והמסורת חוצים את כל העדה, בין אם אתה דתי או חילוני ובין אם אתה גבר או את אישה.


במו ידיהם עיצבו גם את החדרים, סוויטות אירוח משפחתיות שמספקות פשטות עדינה לצד אלמנטים עכשוויים כמו אמבטיה פתוחה לחדר השינה:

צילומים: יח"צ

בדבר אחד אי אפשר להוציא את המסורת מהדרוזים, וגם לא כדאי, ארוחת הבוקר והטעמים בכלל. אחת הסדנאות הייחודיות שאפשר להציץ אליהן היא סדנה בה תיירות מגרמניה מגיעות ללמוד את רזי המטבח הדרוזי. לראות את התיירות האלה לצד הנשים הדרוזיות זו חוויה בפני עצמה:

 
ב-26.4 מקיימים בכפר את פסטיבל "טעם הכפר", כך שאפשר לשלב לינה אצל נסרין וקפיצה לסיורי תרבות. במהלך הפסטיבל נכנסים לטעימות בבתים עתיקים או משתתפים בסדנאות אוכל, ועל הדרך שומעים סיפורים ומוסיקה ומטיילים בסמטאות עם הדרכה צמודה. בתים עתיקים, שיהפכו בקרוב למרכזי מבקרים, מלאים בשיק שאותו מחפשים היום בכל שוק פשפשים או מיישנים אצל משפצי רהיטי:

 
צילומים: לימור קלר

 מנה ב"טעם הכפר" עולה 20 שקל. סיורים אצל עדנן כבישי 054-7890557

 במרכז: חוויית משחקים

בחולון נערכים לשבוע העיצוב, וכחלק מהפעילות ביקשו מחברת פיטרו (ריהוט משרדי, לא פיטרו הכט שיושבת בהרצליה פיתוח ואין לה קשר אליהם) להירתם וליצור תחנה מעניינת לביקור שנושאה "משחקים". החברה, שמייצרת את כל מוצריה במפעל הצמוד, הקימה ביחד עם המעצב טל גור מיצב אינטראקטיבי בחללי העבודה המדוגמים שלה. בכל אחד מהם פעילות אחרת: קשקוש על רהיטי קרטון, ציור על פתקאות משרדיות שמכסות קיר שלם, קוביות עץ, תיפוף על כלי הקשה בסביבה של רהיטי לבד סופגי רעשים ועוד. עד ה-20.4 אפשר להגיע לחנות ולהתנסות בחוויה כאילו הייתם במגרש משחקים. פיטרו, הסדנא 13 חולון

תזמורת כלי הקשה. מוזמנים לנגן ולהרעיש:
 
קיר הפתקים הענקי ובתוכו האיור הקטן שלי:

 
חדר שכולו, אבל כולו, קרטון:

צילום: ניצן הפנר

 כל הרצפה מכוסה כדורים צהובים:
 
צילומים: לימור קלר

 בדרום: שוק ופיסת היסטוריה

קשה להאמין שיש עדיין מי שלא שמע על טרנד הירידים שסוחף את מדינתנו הקטנה. הם היו פה קודם בקטן וכנראה יהיו תמיד, ומה שמאפיין אותם זו אווירת השוק באוויר הפתוח. בגן לאומי ממשית בדימונה יחכה לכם השוק הנבטי שמתעורר עם סוחרים אותנטיים, בעלי מלאכה, שטיחים, ענתיקות, דברי נחושת, תבלינים, דוכני אמנים, מתחם אדמה, מספר סיפורים ומשחקים. 21.4-16.4 החל מעשר בבוקר. גן לאומי ממשית, 08-6556478. על טרנד הירידים תוכלו לקרוא בשתי כתבות שלי, שהתפרסמו ב"אתר בניין דיור".

השוק בממשית:
צילום יח"צ

 עוד ביקור חווייתי ומעוצב תוכלו לשלב בקיבוץ שדה בוקר בנגב, שם פותח הצריף של פולה ודוד בן גוריון את הדלת לתערוכת צילומים "חזון הנגב בעין העדשה", שמספרת על חייו של ראש הממשלה הראשון ועל יחסו לנגב. חוץ מזה שמסקרן להציץ לביתו האמיתי של ראש הממשלה, וכמובן לקבל את הרטרו ישר לווריד, יוצג מופע אורקולי ב-17.4-16.4 בין 16:00-11:00. בשאר הזמן שווה להסתובב בצריף ולספוג מנת היסטוריה. הצריף פתוח מ-8:30 בבוקר גם בשישי וערב חג, ובשבתות וחגים מ-10:00. 08-6560469
 
לימור קלר | מעצבת פנים
בקרו אותי בפייסבוק, בבניין ודיור, באתר האישי www.lkdesign.co.il או ב-Pinterest
 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה